fredag, november 10, 2006

Helg. För många betyder det utgång. Inte för mig. Jag jobbar. Från kl 15 idag till 10 måndag morgon. Dygnet runt. Undrar om jag kommer hjälpa någon. Det kommer jag förmodligen. Vilket konstigt jobb egentligen. Försöka läka någon annans sår. Ibland känns det som jag bara tejpar över dem.Ibland lyckas jag få ut varet oxå. Allvaret. Då fylls jag av en känsla av samhörighet och stolthet. Äkta. På riktigt. Det är en tung tanke att alla som jag träffar genom jobbet inte kommer fixa det. Få ett drogfritt liv. En del kommer dö. Men när någon som varit hos oss hör av sig och berättar att allt funkar så är det värt mycket. Allt.
A true story of sex drugs and rockn roll.

4 Comments:

Blogger Kerstin said...

Vad du är duktig - jobba på. VAd är det du jobbar med?

1:32 em  
Blogger motherfakka said...

Jag jobbar bla på ett behndlingshem för unga missbrukare/kriminella.

1:40 em  
Blogger ANNA said...

måste vara fint o känna att man gör ngt för ngn annan. det gör ju inte jag på mitt jobb, inte på samma sätt iaf. (pst...läs på bloggers hjälp för att klura ut hur du länkar)

12:20 fm  
Blogger Mangobruden said...

"Ibland lyckas jag få ut varet oxå. Allvaret."

Snyggt skrivet.

9:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home