onsdag, december 13, 2006


Alla vill veta var du köpt din tröja. Idag var jag in till en kompis som har en klädaffär. Jag brukar handla där ibland. Ibland får jag rabatt. När jag såg tröjan på bilden började jag fundera på det här med identifikation. Det låter så klyshigt. Det är klyshigt. Men klyshor finns. För att de existerar. När jag frågade vad tröjan kostade svarade min vän utan att blinka. -2000kr. Jag svarade oxå utan att blinka. -Fett. -Men om du ger den till mig för 1500 så tar jag den rakt av.

Det finns värre saker man kan göra för att känna att man är nån. På en del ställen kan man slå ihjäl någon för att få vara någon. På en del ställen kan man skära sig för att känna att man tillhör något. På en del ställen kan man köpa en tröja för 2000 kr för att känna att man tillhör ett samanhang. KASAM. Känslan av ett sammanhang. Det är starkt.

Jag tog dealen.

http://www.monkeybizzsthlm.blogspot.com/

7 Comments:

Blogger Kerstin said...

Världen svämmas över av klyschor....

8:07 fm  
Anonymous Anonym said...

..För att vi behöver dom och för att de speglar oss.

Fin tröja!

10:15 fm  
Blogger ANNA said...

såklart alla vill veta var du köpt din tröja! o klyschor är alltid klyschor, vi gillare ändå.

8:42 em  
Blogger fruitcocktail said...

Hahaha! Huvudet på spiken! KASAM kan verkligen få en att förstå lite bättre varför vi agerar som vi gör;) Man vill liksom var en del av nåt, i alla sammanhang. I bland vill man vara en del av att konsumera dyra fina grejer! Så är det!

11:52 em  
Anonymous Anonym said...

http://photos1.blogger.com/x/blogger/6886/4173/320/136912/neph.jpg

Var jääävligt snygg, finns den som hoodie tro? Teschorna i bakgrunden var också fina.

12:55 em  
Blogger motherfakka said...

olofw: jag kan höra efter.återkommer.

12:03 fm  
Anonymous Anonym said...

varifrån kommer KASAM? förkortningen alltså. måste veta.

6:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home