lördag, maj 12, 2007


Det finns en sak som jag verkligen hatar och det är när de ringer från jobbet och frågar om jag kan jobba extra. Det vore en sak om det vore ett vanligt verkstadsjobb men det här är ju stället som räddat livet på mig. Kanske är lite förmätet av mig att tänka så eftersom det säkert finns fler som har svårt att säga nej till jobbet. Jag vet själv att jag ställt upp massa gånger men ändå kan jag inte riktigt säga nej. Nu gjorde jag dock det och om det känns bra vet jag ej. Tankarna snurrar. De tycker inte att jag är tillräckligt tacksam. Jag borde ställa in. Boka om.

Måste dock tacka Risky Bizniz för detta. Vackert.

5 Comments:

Blogger Anne said...

Jag är likadan. Enklare att ställa upp än säga nej, Det är nog bara bra att säga nej ibland.

1:27 fm  
Blogger ANNA said...

jag var likadan innan, samvetet visste inga gränser. men jag har lyckats att få bort allt dåligt o kan numera säga nej med ett skratt! (HA! där fick dom! ;))

9:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Nej är bra, bra som fan. Du själv, prio ett. Resten sen. Tomma hot får dem att sjunka lägre. Kram!

2:44 em  
Blogger motherfakka said...

Ja ni har rätt. faktum är att jag blev lite stolt dan efter.

10:39 em  
Blogger Ella said...

Darling. Nu är det bara ett jobb. Det som de gjorde för dig har inget med den anställning du har nu. De vill ha dig för att du är duktig. Du kan säga nej för att du är duktig. Hur ska du kunna gå vidare om du fortfarande inte kan säga nej? Stå på dig baby.

4:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home