måndag, april 30, 2007



Det borde finnas spärrar mot sånt. Saker jag avskyr men inte kan värja mig emot. The Fountain är en sådan sak. Fantasy, kärlek och sience-fiction. Fast det är klart. Bra skit är just bra skit vem som än bajsar. Det är vackert när jag får den där larger than life känslan och det kan jag bland annat tacka Clint Mansell för som torde vara en av sin tid mest underskattade och samtidigt bitade. Jag kommer ihåg hur chockad jag blev när de använt hans oerhört vackra Requim for a dream theme och gjort om det till nån jävla Sagan om ringen spya. Nu råkar jag gilla Sagan om ringen också men det hör inte riktigt hit för än en gång blev jag påmind om hur mycket det handlade om pengar och hur lite det handlade om kärlek. Jag vet inte om det bara är jag men det här är bland det vackraste just nu. Punkt. Knäpp mig gärna på näsan igen.

Clint Mansell-The Last Man (The Fountain)

Clint Mansell-Stay With Me (The Fountain)

Clint Mansell-Summer Overture (Requiem For A Dream)

Clint Mansell-Dr.Pill (Requiem For A Dream)

2 Comments:

Blogger tasty said...

downloading...

ska lyssna lite på det här. spännande att se vad mf tycker är vackert nu.

btw, älskar requiem for a dream. sådär flummigt bra tycker jag den var!

jag återkommer om jag måste knäppa dig på näsan.

10:49 em  
Blogger Anne said...

Nu har jag också suttit och lyssnat. Kändes lite otippat men ja, det är vackert. Ingen näsknäpp.

1:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home