onsdag, mars 07, 2007



2 Live Crew-Fuck Shop
Oliver Koletzki-Music from the heart

Det är lite svårt att skriva när jag inte mår dåligt. Som om det vore drivkraften. Orden tar liksom slut. Det är skumt det där. Med mående alltså. Just nu känner jag mig som en glödande kraftman, lyckligare än morsan på Mamma Mia eller Stille på Stilnoct. Jag har även upptäckt att det är lite tvärtom för mig jämfört med andra. Jag blir arg när jag mår bra. När jag mår dåligt blir jag konflikträdd och mesig. När jag mår bra kan jag debattera sönder hela världen. Blir gärna arg. Tycker om att bli arg. Bara jag vinner duellen. Eller blir konstuktiv.
Jag jobbade i helgen. Från fredag från kl 15 till måndag kl 17. Nonstop. Och jag måste nog beskriva den som bra trots en fylla, en smäll, ett akutsjukhusbesök och en avgiftningsplats. Jag var dock inte inblandad i nån av den förutom att jag styrde upp dem. Det här kan mycket väl vara den tråkigaste text jag hittills skrivit men ni får förlåta mig. Jag mår bra. Bättre en lycklig verklig människa än en grym bloggare. Tror jag.

5 Comments:

Blogger Ausa said...

Jag gillar dig ändå. Och jag är av den sorten som mår så jävla bra då jag är arg och får diskutera.

8:48 em  
Blogger fruitcocktail said...

Härligt att höra att du är lycklig!! Och du skriver lika bra som alltid.

9:52 em  
Blogger tasty said...

Absolut vara en lycklig människa hellre än en grym bloggare...

Och du behöver nog inte oroa dig över bloggandet; fortfarande grymt!

10:51 em  
Blogger Helena said...

jag är glad att du är lycklig. Riktigt glad, bra så du vet! Och du, jag är också lycklig idag.

5:58 em  
Blogger patrik said...

åhh.. 2 live crew.. tänk er, musiklektion i mellanstadiet, vi får spela egen musik. Vännen min tar med sig 2 live crew, vår stackars musiklärare börjar gråta... minnen för livet :) Tragiska, jovisst, men det är något jag alltid kommer att förknippa med 2 live crew när jag hör och ser dem...

1:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home