torsdag, februari 15, 2007


Musik är bra. Musik är nyttigt. För vissa livsnödvändigt. Det är vacker och fint. Skevt och fult.
En sak som jag funderat mycket på är hur jag ska kunna hålla i-sär en persons image/liv och musik. Jag kan inte lyssna på R-Kelly utan att tänka på vad aset har gjort. Det liksom knepar till i skallen när den senaste i raden av elektroniska artister hyllar hur mycket droger har betytt för musiken. Ibland går jag nästan på det. Sen får jag förhoppningsvis en knack i huvudet. Som idag. En kille på hemmet jag jobbar på fick reda på att han inte får vara kvar längre. Knarkat en gång för mycket. Han grät. Jag grät. Nästan. Då vill jag bara kliva in i en musikvideo och örfila Meth eller vem som helt som för tillfället gapar om hur bra weed är.

Jag kommer härmed officiellt ur garderoben. Jag gillar musik. Och det betyder allt från Basshunter till den senste White Label tolvan. Jag har nämligen en liten tes om att väldigt mycket människor inte gillar det de egentligen gillar. Eller mer kanske att de gillar hypen. Den är giftig. Den är ond. Ibland rättfärdigad. Oftast dödande. Jag är en av dem. Försvararna för den godan smaken. Den bittra smaken. Ytan. Jag ska försöka. Verkligen försöka att helt utan det där äckliga lilla ironiska leendet i mungipan säga rakt ut vad jag gillar. För med ironi kan man komma undan med det mesta. Men att rakt och klart säga vad man tycker. Det tar. Skämten är över. Jag vill inte vara ett flockdjur längre. Jag sökte något annat. Invidualism kanske. Men den så kallade moderna männsikan som självförverkligar sig och kämpar så hårt för att vara speciell är bara en. I mängden. Götgata upp. Skånegata ner. AG. Vad gör ni med mig.

Jag firar genom att posta en helt okkkreddig låt. En hel. Och en halv. Vilken som är vilken är upp till er. Glöm inte.

Fläskkvarttetten feat Cristian Waltz-Stay the same


Feadz-Edwrecker

Triad-Put the lights out(anti-ironing remix)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

om man älskar musik, så älskar man mycket musik. jag förstår inte basshunter (är det han som gjort boten anna?) det kan jag inte respektera. det är för mig är bara riktigt kass mellanstadiemusik. men jag tycker det är coolt att erkänna. mitt erkännande jag gjorde för några månader sedan var att jag är hett på justin timberlake. och har varit det i fem år. jag gillar det du skriver... så jag länkar dig. vem du är ? förresten..

8:58 fm  
Blogger Per said...

tack motherfakka. ska göra en ansats innan helgen. om det är värt att längta efter? vetifan. jag längtar ju efter nåt annat. kan handla om det.

11:36 fm  
Blogger motherfakka said...

annamia: tack så mycket. själv vet jag inte hur man länkar. jag vill gärna avar anonym. vet inte riktigt varför men det började som ett grepp och slutade som...ja typ det här.

per: shoot. from the hip.

1:10 em  
Blogger Lina said...

R.Kelly ja...jag kan inte ens lyssna på hans musik överhuvudtaget..hans gärningar har etsat sig fast för evigt....

1:27 em  
Blogger fruitcocktail said...

Jag gillar att lyssna på massor av olika typer av musik (dock ej R kelly). Jag gillar också att umgås med massor av olika typer av människor och på olika typer av ställen. Det är det som jag känner berikar mig mest! Ena dagen sitter jag på en förortsrestaurang och nästa dag på AG. Man behöver inte välja det ena eller det andra.

10:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home