onsdag, januari 10, 2007


Allt är ofta enkelt. Iallafall för mig i det här att styra mitt mående. Jag kan ibland sitta och undra vad jag mår dåligt över. Sedan städar jag lite. Då mår jag bättre. Förmodligen är det inte städhandlingen i sig som gör det utan att jag gör något positivt för mig själv. Så lätt. Samtidigt lika lätt att glömma bort. Tvätta. Mår bra. Sitta framför datorn i fyra timmar. Inte bra. Ändå gör jag det. Kanske för att jag vill men större sannolikhet av lättja. Sedan tror jag att det kanske finns något tryggt i att må dåligt. Som om att det glada och lyckliga vore farligt. I det svarta vet man allt. Hur man ska tänka vara och känna. Man kan ju tom få riktigt bra sidovinster av att må dåligt som tex bra med samtalsämnen. Det är ju svårt att vältra bra saker. De liksom bara är. Behöver inte ventileras. Eller så är det ovanan. Om man även vältrar det bra så kanske det växer och får fäste. Sedan tycker många att man är så djup och förstår precis vad den andre menar. För man har ju varit där själv.
-Gud va bra det känns att öppna sig för dig. Fuck off.
Demons. Fördriva er ska jag. Med dammsugaren. Jag ska bli lyckligare än Runar inslagen i bilbelpapper och kyrkokörer.


http://riskybizniz.blogspot.com/

8 Comments:

Blogger Mill said...

Städa får mig också att må bra och jag gör det ofta i situationer när jag absolut inte ska städa. T ex när jag är stressad eller arg. Någon sa att man gör så för att skapa ordning i sitt eget kaos. Det ligger nog mycket i det...

4:18 em  
Blogger Mangobruden said...

Jag städar typ aldrig...men sitter mycket framför datorn..

Grym igenkänningsfaktor.
Tror du slog huvudet på spiken lite här.

5:12 em  
Anonymous Anonym said...

Man undrar väl vad man skall göra i livet om man är lycklig och mår bra. Man kan väl inte bara gå runt och vara lycklig, vad händer då? Vad skall man då sträva efter? Och man blir ju olycklig förr eller senare, jobbigt att få blodad tand.

Så resonerade nog jag förr i alla fall.

7:30 em  
Blogger ANNA said...

vi har samma mål. jag ger mig fan på att lyckas o då lär jag göra det med tiden..

9:39 em  
Blogger Ausa said...

Jag är oftast lycklig men aldrig riktigt nöjd. Jävligt snyggt skriven text btw!

10:35 em  
Blogger Ausa said...

Jag är oftast lycklig men aldrig riktigt nöjd. Jävligt snyggt skriven text btw!

10:35 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, varför? Spot on!

8:50 fm  
Blogger Per said...

Obehagligt hög igenkänning här och din blogg är helt i min smak.

1:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home