torsdag, december 21, 2006

För ett tag sen fick jag en ide att jag skulle vilja göra ett Tv-program om ung kultur för unga vuxna. Smalt sub-kulturigt och trevligt. Jag visst inte riktigt hur jag skulle utforma det rent konkret och gick en dag en promenad med en vän som jag berättade om mitt lilla i-lands problem.
Hon kom upp med en jättefin ide som jag gick igång på. Vi tog varandras platser. Hon som är markandsföringstjej blev kreatör och jag som är flummig skapare styrde upp möten mm.
Vi hade ett möte med ett Tv-bolag som visade visst intresse.
En av programpunkt ska vara att någon har ett speciellt intresse, gärna en känd person med ett intresse för något helt annat än det han är känd för, ska intervjuvva en person som är riktigt jävla insöad på saken.
Tänk vad underbart det skulle vara om det tex visade sig att Horace Engdahl hade ett stort och brinnade intresse för japansk undergroundtechno. Att få se honom sitta och intervjuvva en stor japansk idol på knackig engelska men med sin intellektulla ton genomsyrandes alla frågor.

Så min fråga blir: Vet ni några svenska kändisar med en stor passion för något?
Skulle vara roligt att höra, E-types vikingahook känner jag dock redan till.

7 Comments:

Blogger Jonas said...

Orup har ju berättat om sitt nästan missbruksmässiga förhållande till "Buffy the Vapmire Slayer".

10:06 fm  
Blogger Jonas said...

Vampire, men jag så klart. Men "Vapmire" var ett fint ord. Rimmar på "quagmire".

10:07 fm  
Blogger motherfakka said...

jonas: just ja det där läste jag om.hmmm...kanske skulle vara nått.
tack.

2:23 em  
Blogger fruitcocktail said...

har hjärnsläpp ang kändisars passion men kommer jag på något så återkommer jag.
Vill i varje fall passa på att önska dig en GOD JUL!

3:18 em  
Anonymous Anonym said...

hej du måste genast sluta stava intervjua med ett extra v. det kliar i hela kroppen och jag kan inte läsa vidare.
sorry för det här men jag var bara tvungen. gick inte att stoppa.

i övrigt var det en god idé. jag vill att horace ska tala om kalle anka, tack. och torsten flinck om bakning.

11:22 fm  
Blogger motherfakka said...

Petimeter: jag har nu ändrat till rätt staving.

12:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Liza Marklund a.k.a. min mor älskar Rammstein. Hon skulle säkert vilja intervjua Til Lindeberg eller vad han nu heter. Men säg inte att jag skvallrat.

6:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home