tisdag, december 19, 2006


JAG ÄR!

När jag gick till banken slog det mig att man/jag är så många saker. Både enligt mig själv och andra. Jag är: Filmare, bankkund, bloggare, www-beronde, musiknörd, klädberoende och tusen andra rätt ytliga saker. Tyvärr tror jag att det är just de mer obetydliga sakerna jag bedömmer mig själv och andra efter. Jag skulle ju kunna fylla på listan med massa andra saker typ: jag är smart, trevlig, ödmjuk, luktar gott. Tyvärr är det inte det jag tänker på utan snarare det första sakerna jag räknade upp. Vilket blir rätt endimisonellt. Jag tänker på en mening som jag förut stört mig på. -Jag är först och främst människa. New age flum har jag alltid tänkt. Kanske är det så. Kanske har jag blivit New Age sen den där jävla Aloe Veran i sommras.
Eller så är det nått så fundamentalt som att alla människor delar det mesta. Resten klär vi på oss. Hmmm. Jag ska fan ta tillbaka uttrycket från mig själv. -Jag är först och främst människa.
Får se hur länge det håller.

8 Comments:

Blogger Ausa said...

Tänk på att nästan allt handlar om image

10:16 em  
Blogger ANNA said...

det är fint att försöka tänka så, att man först o främst är människa. men det går inte att sticka under stolen med att det faktiskt är utifrån dom andra faktorerna vi dömer o faktiskt utan att riktigt vilja erkänna så gillar vi det o gör allt för att genom det (kläder, musik etc.) söka visa dom vi är för resten. för vi vet ju att dom skiter i att vi är människor...

gah! veckla jag in mig för mycket där? vafan jag är trött. ha fint i vilket fall.

2:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Kan man inte tänka tvärtom; "Jag är först och främst mina ytliga titlar och intressen." Blir det inte en morot till ett bra leverne? Eller är jag helt ute och cyklar?

8:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är lätt att känna sig kluven om man börjar analysera sig själv. Jag brukar roa mig med att fråga människor i min omgivning hur de skulle beskriva mig. Förbryllande nog får jag alltid väldigt olika svar.

11:16 em  
Anonymous Anonym said...

Ger mig inte på en analys, konstaterar bara med förtjusning att din(?) hjärna ockuperas till störst del utav Wu Tang!

1:33 em  
Blogger motherfakka said...

ausa: ja det är väl så, tyvärr i vissa fall och thank god i vissa.

anna:jo vi dömer oftast håren efter hunden men det är så skönt (ibland) när man får sina fördommar krossade.

olofw:Jag har tänk på det du sa och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara för jag är lite osäker på hur du menar.

eden: damn, jag som alltid får samma svar av människor.

11:30 em  
Blogger motherfakka said...

themanual:ja kanske inte riktigt så mycket som på bilden men faktum är att jag så ett gammalt repotage av dem som ligger på Z-tv hemsida. Jävlar vad bra det låter. Nästan bättre än vad jag kommer ihåg.
Kolla gärna in:
http://dev.ztv.se/main.php#ztv_arkiv/ovrigt/139

11:35 em  
Anonymous Anonym said...

att man luktar gott låter så fint. ja. jag luktar också gott. en bra dag. ja vi är människor. men fan ibland undrar man hur inramade vi är.

11:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home