lördag, maj 26, 2007


I förrgår köpte jag en scarf. Bandana kanske det heter på modernt språk. Fast enligt mig har man en bandana runt huvudet i första hand och en scarf runt halsen. Nu så kallade de som tillverkade den för bandana så det är väl bara att knäböja. När små märken vill visa att de är lite extra tuffa så skickar de gärna med en bonus. Gärna en lite dekadent bonus flirtande med något förbjudet. Som vi alla vet så drar det förbjudna lite mer. I det fallet så var det en liten brun påse. En replika av den lilla bruna påsen som alkoholister i USA har utanpå sina öl/vin flaskor för att dölja att det är det flytande guldet. Först tyckte jag det var otroligt töntigt vilket jag sedemera vidhöll ännu hårdare. Däremot är det ju en guldgruva att göra affärer på just det sättet. Undrar hur mycket 50 cents skivbolag har tjänat på att låta Curtis gapa om vapen och knark. Saker som de gnuggar händerna åt när de hör men snabbt glömmer när dottern börjar träffa en svart man med stor bil och röda ögon. Jag kommer ihåg att när jag var lite yngre så fanns det byxor med pot-pocket dvs en gömd liten ficka i linningen för att inte behöva få polisbil hem till mamma och få fredagen förstörd. Sjukt bra uppfinning.

300 kr kostade scarfen. Frågan är bara om någon som vet vad det är för märke nu drar parallerna att jag tycker som han. Om den personen kan identifiera sig med mig och drar en massa slutsatser om min person. Det borde vara så. Rent logiskt. Jag är Curtis.

50 cent-Fully loaded clip.

2 Comments:

Blogger EvaMarie said...

hej killen

vart i sthlm har du shoppat? jag vill ha ett av deras jet necklace, någon som vet om de säljs i södern?

jag har inte dött förresten, mest blivit kär och jobbat, fast det vet du ju förresten, vi snackade ju förra veckan minns jag nu...

11:32 fm  
Blogger motherfakka said...

jag vet inte men jag tror att han som säljer är själv i Sverige. Däremot så har han en e-shop du kan betälla ifrån. kul att se dig förresten.
http://www.monkeybizz.se/

12:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home