tisdag, maj 29, 2007



Säg efter mig. -Jag ska ersätta mitt negativa ego med någonting positivt. Jag svarar följsamt. -Jag ska ersätta mitt negativa ego med någonting positivt. Fläcken i taket sittar på mig retsamt och allt eftersom den transformeras till en hålögd döskalle så känns den mer hotfull än retsam. Hans torra fingertoppar smattrar mot min handled. -Kiropraktikdrag 7:3. Jag söker tröst hos andra fläckar i trätaket men ingen vill le mot mig. -Titta på mina fingertoppar säger han och skjuter ut underkäken. Jag tittar. -Följ dem. Han rör sina fingrar i en triangel strax ovanför mitt ansikte. -Nej inte röra huvudet. Min ögon blir till mos och tankar om damunderkläder och hamburgare snurrar i skallen. -Så. -Nu borde tegelstenen vara borta säger han och fyrar av ett av sina patenterade garv.

Djuma Soundsystem-Les Djinns (Moby Remix)

4 Comments:

Blogger tasty said...

hahaha. dom där yrkesskadade skämten kan verkligen suga.

mycket bra skrivet för övrigt. jag ler åt att damunderkläder dök upp samtidigt som hamburgare. hehe.

men hoppas det gick bra hörru. är det handleden du har problem med? hoppas inte det är för allvarligt iallafall.

11:57 em  
Blogger Anne said...

Får hoppas tegelstenen är borta. Det lät jobbigt att bli av med den. Damunderkläder och hamburgare kan förstås vara lindrande om de inte är associerade med kiropraktikern.

3:37 fm  
Anonymous Anonym said...

haha, så kiropraktorn is the shit och trianglar som tar bort tegelstenar. Jag gillar konceptet!

7:08 em  
Blogger motherfakka said...

Supertasty: Jo det gick bra. Dock var det en Kinesolog som tog hand om mig, så det handlade om mer new age smärta än fysisk.

Anne: jo hade kinesologen varit i näheten av mina damunderklädestankar så hade jag nog blivitlite rädd.

hellan: He IS the shit and the bomb blew my tegelsten away.

7:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home