tisdag, juni 05, 2007



Tänk om jag vore smart. Tänk om jag vore medelklass. Tänk vad säker jag vore på min sak. My cause. Nu är jag iofs alla ovanstående förutom smart om man med smart menar akademisk utbildning. Där slåss jag med valfri grundvuxklass. Och har ungfär samma intressen om man får vara lite generaliserande. En sak som roar mig är att otroligt många verkar ha så exakt utmejslade åsikter. Speciellt på internet (läs bloggsfären). Det är som att alla uttnyttjar sin tyckande/dominanta sida till max. Det behöver inte bara vara av ondo. Kanske är det så att det finns en vacker digital plats där allas röst iallfall har chansen av att höras lika mycket bara man tar sig tiden (och lämnar kommentarer i rätt bloggar så klart). Dock tycker jag att det blir en jävla massa polarisering och yxande. Det skulle vara kul med lite ambivalens utan att det blir destruktiv självkritik. Balans mannen, balans. Det kanske ska räknas in i ekvationen att jag knappt vet om jag är vänster eller höger, tycker att det är svårt att betämma glass och hatar att leta jeans. Men ändå. Ying/Yang here i come.

Adam Tensta-Tensta Freestyle
(fr Kingsize)
Adam Tensta-They wanna know

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

du är ju bara för underbar!

11:28 em  
Anonymous Anonym said...

Internet är som en parodi på verkligheten, extremt och förvrängt. Det är tjusningen med mediet, enligt mig åtminstone.

8:36 fm  
Blogger ANNA said...

folk på internet tycker mer här än i verkligheten, här behöver dom inte stå till svars på samma sätt som där o skulle dom behöva har dom tid att tänka ut bästa svaret ever. sådeså ;)

btw så älskar jag att leta jeans o jag käkar alltid vaniljglass ;D

10:16 fm  
Blogger Anne said...

Bildning och utbildning; tänkande och tyckande. Funderade på det i veckan när vi var ute och en person tog över genom att tala i påstående. Alla som inte delade samma tankar som honom hade fel.

Jag förvandlas till en trotsig femåring och måste sitta och ifrågasätta bara för att retas. Helt seriöst, människor som redan vet vad de tycker om allt är ofta ointressanta eftersom de inte lyssnar. Det är nog bra att inte veta vad man tycker om allt.

4:37 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller på att skaffa mig en akademisk utbildning och ser mig själv som, i jämförelse med de flesta, ganska smart. Jag vet absolut inte vad jag tycker om någonting.

En lätt utväg: ironi. Då behöver man inte stå för nåt och vet man ändå inte vad man står för är det lätt att vara irnoisk. Sorgligt(?) men sant.

7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home