måndag, juli 16, 2007


Klockan är nu 01:37 och jag sitter med jobbångest. Från att ha sovit till 13-14 på dagarna så ska man återställas till ett socialt monster som funkar i både telefonsvararmiljö och kan fylla nån form av funktion på ett socsamtal. Tänk om jag kunde leva i min mentala festivalyra för alltid. Vad värdelöst. Härom kvällen ringde en vän till mig. Han sa att under tiden jag bott hos honom så hade han upplevt mig som rastlös och splittrad. Jag känner själv att jag behöver minst ett par rejäla adrenalinpåslag om dan vilket såklart gör mig trött och splittrad. Det är faktiskt en underbar drog på många sätt. Den fyller de basala drogkraven som att slippa känna och tänka för mycket. Tro att man sysslar med något viktigt. Men samtidigt så gör den dumma saker. När man tar amfetamin tex så reagerar kroppen på ungfär samma sätt som under adrenalinpåslag. Kuken krymper, hungern försvinner och pupillerna gör sig beredda på att ta in alla intryck 360 grader. Rent köttsligt så befinner man sig i ett katastrofläge. Det är som att stå på Estonias reling fast kanske 24 timmer i sträck. Om man förstår det här så förstår man även att adrenalin är utmärkt att knarka på. Jag kommer ihåg en gång när Micke drack en ampull adrenalin och ställde sig på en cykel. La i högsta växeln och trampade. Ovärt.

Jag är dock glad att han ringde för nu vet jag att det finns nån som bryr sig och då kanske det ändå är värt allt. Vem behöver inte få sin världsordning omkullkastad med jämna mellanrum. Inte jag kanske men resten av er människor. Få hål på bubblan och fylla sin äckelfärgade horisont med lite färg. Fan jag börjar nästan längta till jobbet.

Etiketter: , , ,

5 Comments:

Blogger fruitcocktail said...

vad du skriver bra och klokt! Nu vet jag vad jag ska säga till några vänner som ligger i fejd med varandra. Deras världsordning behöver bli omkullkastad en smula;)
Snygg video du gjort btw!

9:21 em  
Blogger Martin Janzon said...

apropå bra och klokt: nu kan du läsa om min peace and love-upplevelse på min återuppståndna blogg. det var väl du som frågade om det? jobbade du där?

anyway, det jag egentligen tänkte skriva: är det alltså värt att knarka? ska man lyssna på johannes nilsson?

10:50 em  
Blogger motherfakka said...

fruitcocktail: bra och klokt vet jag inte. lite lätt psykotiskt med lätta drag av gudskomplex skulle jag nog säga men ändå: tack. Släng omkull dina kompisar, funkar det inte mentalt så gör det rent bokstavligt. Är du tillbaka nu? Vill gärna tro det iallafall.


Martin Janzon: peace and Love ja. trevlig läsning. håll igång bloggen nu. Nej jag jobbade inte där.Jag var ungfär som dig fast jag gick in under branch. Det enda posetiva med det (förutom att det är gratis) är att jag som inte dricker tycker att det är rätt skönt att kunna gå undan all fylla in på "finområdet".
Annars är det sig likt förutom att popsnröena och gothbrudarna är 25 år äldre än på området.

nä. Tycker inte det är värt att knarka. Man blir sjuk. Sen tycker jag iofs att det är tragiskt att man måste inta substanser överhuvudtaget för att våga vara något man vill vara. För mig är det bara en genväg och för lite utmaning.

10:33 fm  
Blogger Martin Janzon said...

att vara nykter på festivaler är ganska deprimerande stundtals, men att dricka bara för att slippa den deprimerande känslan är kanske ännu mer deprimerande.

tragiskt är det helt klart, men det är inte alltid så lätt att känna de känslor man vill känna. nåväl, det ser inte ut som att jag ens är i närheten av att inta sådana substanser så det är väl lugnt antar jag.

4:43 em  
Blogger Anne said...

Vi har alla olika tempo, antar att det gäller att hitta en balans och ett tempo som funkar i längden.

9:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home