måndag, augusti 13, 2007


Det kryper nått skit i min nacke och jag kan inte riktigt bestämma vad det är. Ofta så är det bara som en liten rysning men ibland tar det sig bisarra uttryck. Om man tänker på nått riktigt äckligt eller njutningsfullt så reser sig ju ofta nackhåren men det här är som någon drar en sån där dammvippa från TV-shop över nacken. En fladdermus på pinne kanske. Härom veckan hade den lilla bastarden tagit sig in mellan mina kuddar. Om den satt på en pinne hann jag aldrig ta reda på eftersom jag flög ur sängen för att tända lampan. Såklart hade den hunnit dra innan jag hann se den. Dom är listiga de där små. Man vet att de finns och att de aldrig är borträknade men de vill inte riktigt visa sig. Som tomten. Eller jesus. Men det är lika bra att de håller sig borta. Annars kan man ju börja tro på dem.


Etiketter: , , , ,

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det kanske har varit en insekt, som smugit sig in i ditt öra. Denna lilla sak kanske sedan har lagt ägg, och nu kläcks de i nacken. Fast jag hoppas jag har fel.

3:32 em  
Blogger motherfakka said...

Det där var typ mim största nojja ever som du nu nämnde. hell.

4:35 em  
Blogger Fredrik Olsson said...

Kan du ha fått dille [delirium tremens]? Eller jag tror förresten, nu när jag skriver det, att jag projicerar min egen ångest.

För övrigt...kan du inte skriva lite oftare?

1:00 fm  
Blogger motherfakka said...

jag vet. jag är en urusel uppdaterare. eller det är i perioder, dock är tanken lite att jag bara ska skriva när jag har nått att säga så slipper alla höra massa gnäll om hur dyrt det är på konsum (hellyhea, jag äter ute varje dag)inte för att jag skulle ha något intressantare än andra att säga utan för att hålla bloggen till rena oförstörda tankar (läs narcissism) och lite konkreta handlingar.För övrigt tror jag vår ångest studsar mot varann runt på hla internet som en giggantisk spegelboll.

1:17 fm  
Blogger Martin Janzon said...

Jag har faktiskt tänkt sådär ibland, att fatta vad jobbigt om typ en ängel eller nåt uppenbarar sig för en. Jag menar, efter det _måste_ man ju bara tro, annars är man rutten.

3:47 em  
Blogger Elis said...

hej motherfakka, intressant det där med internet, jag håller med. hipsterkulturen känns också som en sådan återfödare av ont, det är liksom en slags upprepning av ett trauma, som sen återföds gång på gång. stämningen ändras inte om den inte bryts.

9:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home