onsdag, augusti 15, 2007


Eftersom jag ogärna sätter mig i situvationer som är nya och därigenom inte lär mig så mycket (förutom olika porrsidor tänkte jag skriva här men det är en lögn, jag har varit in på samma sida i två år nu) så hamnar jag inte i så många olika sammnhang. Det blir kaffe på ungfär samma ställe, flashiga t-shirtar för 500 kr st som vägrar hålla passformen och fylliga frisörskor. Nu har jag dock gett mig ut på okända jaktmarker. Tennis. Jag suger på det och jag hatar att jag gör det. Nu skulle jag kunna hålla en lång utläggning om att det inte går att vara bra på något man gjort 6 gånger. Jo. Det. Går. Jag har ju fan haft bollkänsla. Det här är inte samma sak. Lägger man till min fåfänga på det här som att jag aldrig skulle stå i nån sunkig förort och öva för att långsamt bli bra så inser även ni att jag har ett problem. Det betyder också att man får smaka. På Robins röv. Eller rättare sagt auran av honom. Vet ni hur hårt fanstyget servar? Inte jag heller men jag hade inte velat stå naken framför så mycket vet jag. Det är såklart Robin Söderling jag pratar om och såklart skulle han ha banan bredvid våran. Ni vet att mellan många tennisplaner sitter det staket och nån halvtransparant reklamslogan. Det gjorde det inte här.
För att sammanfatta förnedringen kort. Jag skulle inte gråta om hans högerskadade arm inte läkte till nästa ATP. Jag vill ju bara få magrutor så jag skulle få ligga mer. Det här ingick inte i dealen.

Jerker-Teknologick(feat Biggie Smalls)

Etiketter: , , , , ,

5 Comments:

Blogger Martin Janzon said...

Bra text.

Jag hade hoppats på att du kanske satt på den där biggiedanslåten jag hörde på arvika men så var det tyvärr inte. Gillade låten, även det hade varit roligt om man fick höra nån vers också. Men han är ju inte riktigt i stånd att göra så många nya, och de gamla börjar nog ta slut...

12:09 fm  
Blogger motherfakka said...

nä det är lite synd. jag gillade dock den här för att den var så ren och enkel.

1:41 em  
Blogger Anne said...

Jag spelade tennis intensivt under en sommar för länge sedan, sedan betydligt mindre intensivt. Inte alls typ.

11:35 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar att du skriver om något vettigt. Det är befriande. Har inte läst på ett tag, helt utan bra anledning. Nu är det höst och jag ska fortsätta med sådant som spelar roll. Som vettiga texter.

4:11 em  
Blogger motherfakka said...

anne: ja jag hoppas att det ska lossna snart annars är nog risken stor att jag slutar.

viktor:välkommen tillbaka.iofs känns vettigt lite tråkigt men jag förstår hur du menar. tack.

9:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home